Välgörenhetsloppis

Det var längesen jag skrev, inte för att jag inte har velat skriva utan mer för att jag inte har haft något att skriva om. Men nu är det dags att förbereda sig för vintern och resan tillbaka till Kamerun. Jag har under en tid arbetat på ett psykiatriskt HVB-hem i Stockholm. Här har jag fått lära mig mycket som jag inte visste om människan och jag kan verkligen säga att jag har växt både i mina tankar och handlingar.

 

I våras fick jag chans att berätta om HEC och vårt utbildningsprogram för boenden och personal vilket blev början på något nytt. Min arbetsplats vill vara med och ge sitt stöd till HEC och samtidigt få ta del av det vi gör; stärka människor. Jag kallar projektet ”alla kan göra skillnad” och syftet är att boenden och personal ska få en bredare förståelse för värdet och betydelsen av de mänskliga rättigheterna, att de ska får känna sig delaktiga i något lokalt och internationellt, att de ska se att det faktiskt går att göra skillnad samt få känna att de kan göra något för att hjälpa andra. Målet är att alla ska vara delaktiga, få förståelse för andras livssituation och så klart; att göra skillnad!

 

Vi anordnar därför en välgörenhetsloppis på gården den 1 september mellan klockan 11 och 15. Här kommer det finnas saker att fynda, korv med bröd samt fika till försäljning och självkart tid att tala om de mänskliga rättigheterna, hur situationen ser ut i Kamerun och vad HEC gör för att påverka. Tillsammans hjälps boenden och personal åt att göra denna dag så bra som möjligt och vi hoppas på många besökare. Kom och fynda eller bara fika med oss, alla intäkter går direkt till HEC’s utbildningsprogram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0